W gabinecie k2Dental leczenie kanałowe, czyli endodoncja odbywa się przy zastosowaniu nowoczesnych metod leczenia. Specjaliści mają do dyspozycji szereg przyrządów, które w dużej mierze ułatwiają wykonywanie tego skomplikowanego zakresu leczenia zębów.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

W k2Dental wykorzystywane są precyzyjne mikroskopy, endometry służące do pomiaru kanałów, aparaty cyfrowe RTG jak również koferdamy, czyli nakładki skutecznie oddzielające zęby podczas trwania zabiegu – wszystko dla zachowania należytej sterylności i jak najlepszego komfortu pacjenta.

Leczenie kanałowe zęba jest niezbędnym zabiegiem, który wykonuje się w przypadku, gdy nieleczona próchnica doprowadzi do zapalenia miazgi zęba. Rozwijające się w tej części zęba bakterie prowadzą do stanu zapalnego, co powoduje, że pacjenci skarżą się na towarzyszący im ostry ból.

Kiedy udać się do stomatologa?

Zabieg, który wśród stomatologów określany jest jako endodoncja zazwyczaj kojarzy nam się z czymś nieprzyjemnym. Warto jednak podkreślić, że w ostatnim czasie leczenie kanałowe uległo znacznej poprawie, dlatego nie warto zwlekać z wizytą u stomatologa.

W porę podjęte leczenie kanałowe może uchronić nas przed koniecznością usunięcia zęba, co może wpływać negatywnie nie tylko na estetyzm naszego wyglądu, ale również na jakość trawienia.

W k2Dental do dyspozycji mamy nowoczesny sprzęt – endodoncja opiera się na cyfrowej diagnostyce RTG, a za pomocą endometru dokonuje się pomiaru kanałów. W naszej klinice wykonywane jest leczenie kanałowe pod mikroskopem.

Zabieg wykonywany pod mikroskopem, czy też endodoncja mikroskopowa pozwala na lokalizację wąskich kanałów, zwiększając widoczność oraz podnosząc precyzję pracy podczas wykonywania zabiegu.

Na czym polega leczenie kanałowe?

EndodoncjaWarto również wspomnieć na czym polega leczenie kanałowe. Otóż endodoncja rozpoczyna się od prześwietlenia RTG każdego bolącego zęba, po czym lekarz może ocenić uszkodzenia. Jeśli ząb kwalifikuje się do uratowania, warto w takim przypadku podjąć leczenie kanałowe. Jest to warta uwagi opcja, biorąc pod uwagę, że obecnie zabieg ten odbywa się pod znieczuleniem i w większości przypadków zamyka się w jednej wizycie u stomatologa.

W niektórych przypadkach może zdarzyć się tak, że endodoncja będzie musiała zostać powtórzona, co oznacza powtórne leczenie kanałowe.

Czy leczenie kanałowe boli?

Możemy odpowiedzieć, że zabieg wykonywany jest pod znieczuleniem (najczęściej miejscowym), co sprawia, że pacjent podczas przeprowadzania leczenia nie odczuwa większego dyskomfortu związanego z bólem.

Pamiętać należy, że ząb po leczeniu kanałowym może pozostawać obolały do kilku dni po zabiegu (zazwyczaj 2-3 dni). Może również pojawić się uczucie bolących migdałów. Jeżeli ból po leczeniu kanałowym nie ustępuje po kilku dniach od wizyty, należy skonsultować się z lekarzem. W tym celu najlepiej zadzwonić i umówić się na wizytę kontrolną.

Ile trwa leczenie kanałowe?

Najczęściej wizyta, podczas której ma miejsce leczenie kanałowe zamyka się w granicach jednej godziny z zastrzeżeniem, że zabieg przeprowadza się pod mikroskopem, dzięki któremu praca jest bardziej precyzyjna oraz bardziej sprawna.

Ile kosztuje leczenie kanałowe?

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z cennikiem dostępnym na na naszej stronie.